ASsaLAmuALaiKUm

NIKMAT MASA

Saturday, June 26, 2010

6 p'kara..

Bismillahirrahmanirrahim...

6 p'kara antara yang opah saya dapat dari usrah hari ini dan sampaikan pada saya....saya hanya sekadar ingin b'kongsi..sikit2 yang saya dapat,saya teringin nak kongsikan pada yang lain sebab nak kongsi byk2,ilmu saya byk lagi kurangnya,byk lagi yang perlu dipelajari...

1)yang paling dekat???...................mati

2)yang dah pergi,tidak akan kembali???....................................masa

3)yang paling tajam???....................................lidah

4)yang paling berat???.........................................tanggungjawab

5)yang paling ringan???...........................................meninggalkan solat

6)yang paling besar???.............................................nafsu

ni sbnrnye teka teki yang ustazah bagi,kata opah nak hilangkan ngantuk sebabnye yela,buat waktu petang,pukul 3,jadinye,mata sumenye ngantuk..tapi alhamdulillah,Allah bagi kekuatan untuk lawan nafsu untuk tido dan pergi usrah..dan sesiapa yang berada di dalam majlis ilmu,malaikat akan memayungi dengan sayapnya..(klo ade penambahan,minta ditambah)..

wassalam..

No comments:

Post a Comment